'מהדורת הבוקר – סופהשבוע' עם כל קולות המלחמה

    פנחס בן זיו No Comments on 'מהדורת הבוקר – סופהשבוע' עם כל קולות המלחמה

    'מהדורת הבוקר – סופהשבוע' עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ביום השישי למלחמת חרבות ברזל עם כל הדיווחים והעדויות מזירות הלחימה השונות | האזינו

    יענקלה פרידמן עם איתי גדסי במהדורת הבוקר צילום: ארי טננבוים
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי No Comments on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יענקל'ה פרידמן ואיתי גדסי פתחו את בוקר יום חמישי – היום השישי למלחמת חרבות ברזל, בשידור מיוחד של תוכנית הבוקר ב'קול חי: 'מהדורת הבוקר – סוף השבוע' במשדר מיוחד כחלק מהגל הפתוח. למהדורה הגיעו כלל הדיווחים והראיונות משדות הלחימה בדרום ובצפון.

    כתבנו הצבאי קובי פינקלר: "פוגעים מאסיבית ברצועת עזה. בכל הדרגים. צבאית, מדינית, כלכלית. ברחבי הדרום עדיין יש חשש שמחבלים נמצאים בשטח, אם כי מעט מאוד. בין היישובים ייתכן ויש חוליות נוספות, הם גנבו מכוניות ואוכל וכעת הם מסתתרים". לדבריו: "יש בינה מלאכותית שמזהה את פניו של כל אחד מהמחבלים שהשתתפו בטבח הנוראי ומפציצים את הבית שלו ברצועה. היה כשל גדול מאוד באי הסיכול של כל הפיגוע הזה, אבל עכשיו אנחנו פועלים באמצעים מפותחים מאוד".

    פינקלר הוסיף: "גם בשעה זו עדיין נפרסים כוחות צה"ל ביישובי הצפון. אבל עכשיו מתמקדים בעזה. בימים הקרובים ייכנסו כוחות קרקעיים לעזה. אייזנקוט וגנץ מכירים היטב את השטח". "את הכשלים הרבים שהיו נבדוק עוד חודש. עכשיו אנו שקועים בלחימה".

    אלוף במיל. יום טוב סמייה: "אנחנו חייבים להתרכז באחדות מלאה. להמשיך את ההתנדבות המלאה של כולם. בפלוגה של 100 הגיעו בגיוס המילואים 140 חיילים. חשוב שהאויב יידע: גם כשמפתיעים אותנו אנחנו חזקים. מהקמת המדינה לא איבדנו שליטה על יישובים שלנו. ננצח כי יש לנו את הכוח וכי אין לנו ארץ אחרת".

    הרב אשר לנדאו, רבה של המכון לזיהוי חללים באבו כביר: "אתמול התחלתי את הבוקר עם פנייה מזעזעת של אישה שקברה את אביה ובנה, ועדיין מחפשת את גופתו של בעלה. זו סיטואציה המזעזעת שהעין לא ראתה והראש לא מעכל". הרב הסביר את פשר איטיות התהליך: "חשוב להבין שהליך שחרור הגופות אורך זמן כי חשוב לנו לאמת את הזיהוי של כל אחד בצורה מדוייקת. כל זיהוי עובר תהליך של שלבים רבים וארוכים". הרב שיתף בתחושותיו האישיים: "אני מתפרק כל הזמן מהמראות. אין קהות חושים".

    הרב נתן צבי פינקל – ממנהלי ענ"ף: "אנחנו מגייסים מאות אנשי טיפול חרדיים שיתנו מענה ממוקד למצבים נפשיים מורכבים בציבור החרדי".

    שר הרווחה יעקב מרגי: "במשך יומיים רצופים עברתי בין מתקני הקליטה של משרד הרווחה ובדקתי שכל הפליטים מהדרום מקבלים את כל הצרכים כראוי. כבר בשבת ישבנו ועשינו הערכת מצב. אנחנו כמעט לא נראים בשטח כי אנחנו מתמקדים בעשייה אמיתית. מחפשים לעזור ולא לעשות יח"צ עם משפחות ההרוגים". לשאלה האם ח"כ לפיד צריך להצטרף לממשלת החירום השיב השר: "כל ח"כ שרוצה בטובת ישראל מוזמן להיכנס תחת האלונקה".

    ח"כ טלי גוטליב: "אנשי זק"א הם מלאכים. עושים עבודת קודש. זו תופת שלא ניתנת לתיאור. אנחנו במלחמת קיום של להיות או לחדול. אם מישהו בממשלה לא מבין את זה – שייסע לבקר במחנה המתים בבסיס שורה. אני אומרת שצריך למחוק את עזה בארטילריה כבדה – לא לרחם על עמלק". לדבריה: "אין בי טיפת רחמים כי זה אנחנו או הם. אחרי אסון התאומים, ארה"ב חיסלה את אל-קעידה, והפגיזה גם בלתי מעורבים. כי הם הבינו שלמחבלים מדברים רק בשפת הכוח. אם אנחנו לא מחסלים את החמאס אין לנו זכות קיום. במקום חפים מפשע בעזה בואו נדבר על 1500 חללים. אם הייתי ראש ממשלה הייתי מוחקת את עזה עם טילי יריחו. איראן מממנת את חמאס גם בעזה וגם באיו"ש. חייבים לשים לזה סוף". לכתבה המלאה

    כתבנו הצבאי קובי פינקלר בעדכון נוסף: "באשר לצפון אומר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי היה חשד לכניסת כלי טיס אבל בפועל לא היה כלום והיו שגיאות. 'זו לא מתקפת סייבר, זו לא תקלה טכנולוגית אלא פרשנות לא נכונה והאירוע יתוחקר'".



    0 תגובות